SAP Business One version 10

SAP Business One version 10

SAP Business One version 10 udkommer snart og denne version er mere end bare en videreudvikling af ERP-løsningen. Der er nye tendenser inden for virksomhedsteknologi, der er med til at skabe en mere forbundet virksomhed, herunder intelligent ERP og proces-automation via elementer som maskinlæring og IoT.

Administration i SAP Business One version 10
I dette indlæg vil vi blandt andet fremhæve opdateringer af Administration-funktionen. For dem af jer, der administrerer SAP Business One, er der noget at se frem til. Vi vil give dig indblik i de mange nye funktioner, der øger effektiviteten og giver større synlighed og kontrol.

Nyhederne i SAP Business One version 10

Vi vil vise dig højdepunkterne i den forventede udgivelse på disse områder:

  • Administration
  • Salg, indkøb og service
  • Økonomistyring
  • Projektledelse
  • Beholdning og distribution
  • Forretningspartnere
  • Kryds moduler emner
  • Livscyklusstyring

Brexit-indvirkning på SAP
Mange brugere spekulerer på, hvordan Brexit (England forlader Den Europæiske Union) vil påvirke SAP Business One. I version 10 er der en ny lokalisering, der er adskilt fra EU for Storbritannien og Nordirland.

Office 365-integration
Du kan nu bruge SAP Business One Office 365 Integration-funktionen til at eksportere dokumenter, rapporter og forespørgsler til Microsoft OneDrive som Microsoft Word eller Microsoft Excel-filer og se dem online. Du kan også designe eksportskabeloner.

Godkendelsesproces
Version 10 giver større kontrol over godkendelsesprocessen ved at give autorisationer mulighed for at opdatere ventende dokumentudkast.

Udskrivningsindstillinger
Du kan udskrive og maile servicekald og kontrakter og eksportere dem til PDF umiddelbart efter oprettelsen. Dette udvider udskrivningsmulighederne i områder, der manglede.

Godkendelser
Det er nu muligt at definere forskellige adgangsrettigheder til forskellige faner i Produktets stamdata og forretningspartner ‘Master Data windows’ for dine brugere eller brugergrupper. I årevis har brugere af SAP Business One ønsket at holde alle væk fra vilkårskoden, og det kan du nu, fordi det er i en separat fane.

Udskrivningsperioder
I vinduet Posting Periods giver version 10 dig mulighed for at :

  • sortere dataene i en hvilken som helst kolonne ved hjælp af musen og tastaturet eller vinduet Sortér tabel.
  • søge efter data i den (første) sorterede kolonne ved hjælp af feltet Find.
  • indstille automatisk ‘Forfaldsdato til’ -datoen for den nye bogføringsperiode til den sidste dag i den valgte måned i det næste regnskabsår.
  • vise brugernavn
  • sorter efter brugerkode eller brugernavn understøttes nu, og feltet Brugernavn er nu tilgængeligt under fanerne Administration, Licens, Licensadministration, Tildeling, Tildeling, Administration tilføjelsesprogrammer, Tilføjelser og Administration Brugerindstillinger. Disse funktioner gør det lettere at administrere SAP Business One version 10 på tværs af din organisation, især når du når ti eller flere brugerlicenser.

Skjult værktøjslinje
Du kan reducere værktøjslinjen øverst på skærmen, mens den ikke bruges, så du for bedre plads til at arbejde.

Skift bruger eller skift firma
Brugernavnet og firmanavnet er nu øverst, i midten af SAP Business One-skærmen. Hvis du klikker på det, åbnes vinduet Vælg firma direkte for at ændre brugeren eller skifte firma.

Skærmvisning
Tidligere kunne mange SAP Business One-vinduer ikke justeres – størrelse eller form. I version 10 kan du justere skærmens visningsstørrelse for menuer, så du ikke behøver at skulle rulle for at se informationer.

SAP Business One version 10 udgivelsesdato
SAP Business One version 10 blev gjort tilgængelig som en del af et Early Adopter Care-program i november 2019, selvom SAP ikke har sagt, hvornår opgraderingen vil være tilgængelig for alle i 2020.

Jeg håber, at du er blevet klogere på nogle af de nye funktioner der kommer med SAP Business One version 10.

Hvis du gerne vil have opdateret din løsning, så kontakt os her. Så vil vi hjælpe dig videre.